utaZol

Családdal a Tisza-tavon

2021. október 10. - azoltan

Egy rövid beszámolóval szeretném megtörni blogomon a régóta uralkodó csendet: családommal augusztusban a Tisza-tónál jártunk, ahol csodás négy napot töltöttünk el. Fel volt adva a lecke a szervezéshez: egy éves és három éves lányainknak kellett megfelelő programokat találni.

Tiszafüred és a tó

Szálláshelyünknek a tiszafüredi Horgász és Családi Campinget választottuk, ahol egy saját lakrészt vettünk ki egy nagyobb faházban. A campingben hatalmas nyárfák adták az árnyékot a lakóknak, ahol étkezésre és sütögetésre is volt lehetőség. A campingtől nem messze volt a Tisza egyik holtága, ahol szabadstrand várta a vendégeket, így a csomagok lepakolása után a nyári nagy hőségben a vízpart felé vettük az irányt. A tiszafüredi szabadstrand érdekes képződmény, ugyanis nem szabad: idei évtől belépő díjat kell fizetni, ami csekély összeg, de például a mosdóhasználat díját nem tartalmazza. Aki autóval szeretne a strand előtt parkolni, annak is a zsebébe kell nyúlnia az egyébként tágas és relatíve üres területen. Cserébe egy kulturált, láthatóan fejlesztett strandot kapunk egy nagyobb játszótérrel, büfékkel. A homokos talaj miatt nem egy csopaki gyep fogad minket, de már a vízbe érve a rutinos balatonozó megállapítja, hogy ez a környék azért más liga. Nem baj ez, hiszen nem feltétlenül azért látogat ide az ember, mert ugyanazt az élményt szeretné visszakapni, amit a magyar tengernél megszokott. Én az alábbi jó tulajdonságokat emelném ki, amely már az első napon feltűnt nekem: tágas terek, széles utcák, érintetlen természet, vízi madarak és egyfajta rusztikusság ami már a nyugati országrészekben kihalt. Kiváló választás volt a camping is számunkra, ahol a gyerekek fektetése után kiülhettünk a szabadba és beszélgethettünk, a szomszédokkal ismerkedhettünk.

Poroszlói poroszkálás

Második napunkon a délelőtti órákra terveztük a kulturális programokat: ellátogattunk a poroszlói Ökocentrumba, ahol a szabadban őshonos állatokat, a beltérben pedig halakat, az élővilággal kapcsolatos kiállításokat tekinthettünk meg. A gyerekeknek a hatalmas beltéri labdás játszótér tetszett, míg mi felnőttek a felső emeletről elénk táruló tájat csodáltuk meg. Nem árt korán érkezni, mert kétség kívül ez a legnépszerűbb turisztikai látványosság a vidéken, s nagy sorok várnak bebocsátásra. Délben a poroszlói szabadstrand előtt található étteremben ebédeltünk (halat természetesen), majd a szintén csak nevében szabad strand felé vettük az irányt, hogy hűsítsük magunkat. Sajnos a belépődíj elszedése a körbekordonozáson kívül másban nem nyilvánult meg a fizetős szolgáltatás jellege. Ettől függetlenül a víz hűsített és nagylányommal egy komoly várat is felépítettünk a homokos parton. Élveztük a hőséget a kellemes hőmérsékletű vízben: körülöttünk víz és nádas, igazi Tisza-tavi életérzés. Este napnyugta után megérkeztek a szúnyogok is, nem árt riasztóval készülni ellenük.

Tiszavirág tanösvény

Harmadik napon újra kirándulást szerveztünk a délelőtti órákra: a Tiszafüred mellett található Örvényesen jártunk végig egy tanösvényt, amely a jellegzetes Tiszavirágról kapta a nevét. Itt már volt egy kis vízi élményünk is, a szigetre motoros csónakkal vittek át a partról. Indulás előtt előrelátó módon szúnyogriasztóval kínálták a szervezők a vendégeket.  A tanösvényen a Tiszavirágról lehetett pontról pontra megtudni érdekességeket, de útközben növényekről és állatokról is találhattak játékos információkat az érkezők. Két kilátópont és egy egyéni csónakázási lehetőség tette ezeken kívül emlékezetessé a túrát, s nagyobb gyerekekkel a pákász tanösvényre is beneveztünk volna, ahol gumicsizmával kellett volna lépdelnünk, de majd legközelebb. Egy kiadós ebéd után a füredi strand felé vettük az irányt, s rengeteg játékkal, pancsolással töltöttük a délutánt. Este pedig a nagyobbik lányom kívánságára (mert ha camping, akkor rakunk tábortüzet) kisebb volumenű szalonna sütést szerveztünk, amelyre helyben volt lehetőség: tűzifát és sütő helyet is tudtunk igényelni szállásadóinktól. A gyerekeknek nagy élmény volt a tűz látványa, de őszintén szólva én is régóta nem sütöttem szalonnát, a gyomrom el is szokott tőle. Utolsó éjszakánkon egy helyi techno zenei fesztivál résztvevőivel és alapzajával is meg kellett küzdenünk, de összességében tudtunk aludni.

Búcsú a Tiszától

Utolsó napunkon összepakoltunk és kijelentkeztünk szállasunkról és még Poroszlónál bejártunk egy másik tanösvényt, amely a Tisza-tavi vízi sétány névre hallgatott. A tanösvényre itt is vízen át lehet bejutni, a hajókázás egy élmény. A pallókkal lefedett körkörös tanösvény babakocsival is könnyen bejárható. A nagy melegben még egy nagy adag ebéd belefért a hangulatos poroszlói Kormorán étteremben, majd fájó szívvel, de sok-sok élménnyel a főváros felé vettük az irányt.

Galéria a képre kattintva nyílik a látnivalókról

A bejegyzés trackback címe:

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.