utaZol

Btwin Triban 520 használtteszt

2020. május 26. - azoltan

Egy rendhagyó bejegyzést szeretnék megosztani veletek, ugyanis egy használt országúti kerékpárról lesz szó. A kerékpár másodkézből került hozzám, és én is már két éve használom, őszintén szólva nagyon a szívemhez nőtt, ezért egy cikket szeretnék szentelni neki a tapasztalataimról.

2017-es modellév, a Decathlon áruház saját márkája, értelemszerűen ott is lehetett megvásárolni annak idején bruttó 180 000 ezer forintos végfelhasználói áron. Hozzám szinte újként került a bicikli, mert előző tulajdonosa nem nagyon használta, tulajdonképpen mondhatjuk: én lettem az első igazi gazdája a kerékpárnak.

Ő az első versenykerékpárom, melynek kiválasztásánál fontos szempont volt a kiváló ár-érték arány. A decathlonos bicókra szokás divatból, sznobságból fanyalogni, de több teszten bizonyították, hogy jelenlétük indokolt a piacon, valamint a tulajdonosok is pozitív véleménnyel nyilatkoztak a Btwin (most már Triban vagy prémiumnál Van Rysel) márkáról. Aki szeretne az országúti kerékpározás világába belecsöppenni, annak mindenképpen ajánlom ezt a bringát! A kerékpárom L-es méretű, gondolkodtam az XL-es méreten is, de jó hogy a kisebbik méretnél maradtam: a 189 cm-es magasságomhoz ideális (bár a nyereg itt már szinte a maximumon van, valamint a kormányszár bizonyult nekem hosszúnak, a gyári 110 mm-est 90 mm-esre cseréltem, miután a velencei Bikefitting szolgáltatását igénybe vettem). A vázból, üléshelyzetből semmilyen derékfájdalmam nem adódott, aminek nagyon örültem, pedig féltem tőle. Az örökélet garanciás váz anyaga alumínium, az első villa pedig karbonból van. A gyárilag szerelt Shimano Sora szettet nagyon szeretem, jó és könnyű vele váltani, a három első tányér nagy tartományt lefed, nagyobb emelkedőket is könnyen lehet vele teljesíteni. A nagyon haladósok esetleg hiányolják majd, hogy a legkisebb fogszám hátul nem 11, hanem 12, de nekem nem hiányzik. A kerékpárral elméletileg túrázni is lehet, mert van a csomagtartónak helye, de ilyen célra még nem használtam. Komfort szempontjából még el kell mondanom, hogy szélesebb külsőt is bele lehet tenni, elvileg 32 mm szélesség a maximum. Gyárilag egy 22 mm széles Michelin Dynamic Sports külsővel adták, ami hamar elkopott, egy 25 mm-esre (Mitas) cseréltem. Ajánlott a magyar utakra a 25 mm-es gumi, nincs lényeges különbség sebességben, miközben azért jobb komfortérzetet kapunk. Elgondolkoztam a 28 mm-es méreten is, egyszer majd lehet, hogy kipróbálom vele, kíváncsi vagyok, mennyit veszítene a sebességéből a gép. Az úthibákat jól veszi, az országútis berkekben nehéznek számító kerekek is bírják a gyűrődést, még nem kellett kikalapálni őket, bár nehezek, a gyártó itt érezhetően spórolt. Spóroltak továbbá a nyereggel és a fékkel is. A nyereg rövid távon tűrhető, de 100 km felett érezhető fapadossága, ezt az alkatrészt később egy Selle Italia C2 Flow nyeregre cseréltem, amely nem volt olcsó, de megérte. A fék gyengesége normál úthasználat mellett kevésbé érződik, azonban a Normafától a városig legurulva igencsak számolnom kellett a nagyobb féktávokkal. Lejtőkön csak óvatosan vele.

Nagyon megszerettem ezt a kerékpárt, persze vannak hibái, de a kerékpár árából valóban ez a maximum, amit ki lehetett hozni. Biztos van nála szebb és gyorsabb kerékpár, de azért súlyos tíz- és százezreket kellene fizetni. Én az új árához képest féláron vettem meg használtan, és nem bántam meg.

Kisebb edzésekhez, amatőr versenyekhez használom, a Balatont is megkerültem már vele. Megtanulni és megszeretni az országúti kerékpározást – ehhez tökéletes.

ELŐNYÖK

- kiváló ár/érték arány: belépő áron egy belépőszint feletti kerékpár

- Shimano Sora szett

- kényelmes, "slopping" vázgeometria, karbon villa

- korrekt megjelenés, szép színvilág (piros-fekete)

- a vázra szükség esetén csomagtartó is szerelhető, valamint szélesebb külső is betehető, azaz „gravelesíthető”

HÁTRÁNYOK

- nehéz kerekek

- gyenge fékek

- kemény, hosszú távon kényelmetlen gyári nyereg

A bejegyzés trackback címe:

https://utazol.blog.hu/api/trackback/id/tr3215718578

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

McKinney 2020.05.27. 22:03:54

mi az hogy 520? méret? hát nem.
lehet hogy hülye vagyok és rajtam kívül senkit nem idegesít, de a decathlon árumegnevezései a feeder gyorskapocstól a tangabugyin és bézbólsapkán át a fekvenyomópadig tele vannak hülye számokkal: 100, 300 500, 520 550 stb. a webshopban sokszor még egy kötőjel-as képző is hozzá van téve, pl. "csecsemőzokni 100-as" mintha tényleg valami méret lenne.
engem ez annyia dühített, hogy megkérdeztem az ügyfélszolgalatot. a 3 hét múlvai választ idemásolom:

"Tisztelt .............!

Termékeink többségére jellemző a technikaiság.

Az említett számok mindig egy továbbfejlesztést jelentenek.

Természetsen ezek általánosságban értendőek.

Sportáganként eltérhetnek ezek a jellemzők, így érdemes konkrét terméknél figyelembe venni, hogy mely funkció a fontosabb.

Megértését és türelmét köszönjük!

Üdvözlettel:
......................
Ügyfélszolgálati munkatárs"

hát jól megaszonta, vaze.

azoltan 2020.05.27. 22:16:48

@McKinney: Általánosságban elmondható, hogy a 100 a belépőszint, 500 a középkategória, 900 a prémium szint.
Versenykerekparoknál anno volt 100, 500, 520, 540, talán 900-as is volt.
Méretek pedig: S-M-L-XL.